- Ο Alpha
- Ψηφιακη Μεταβαση
- Οικονομικα Στοιχεια
- Απασχοληση
- Πολιτικη Προστασιας Δεδομενων
- Στη Νοηματικη / Οδηγιες ενεργοποιησης υποτιτλων στην τηλεοραση σας
Αύξηση των εγχώριων πωλήσεων ελληνικού ρούχου το 2024, κόντρα στην πτώση των εξαγωγών
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε αξία, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2024 ξεπέρασαν τα 3,65 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις ένδυσης που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, ενώ αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 600 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών σε 403 εκατ. ευρώ. Συνολικά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων - υποδημάτων και κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά άγγιξαν πέρυσι τα 4,65 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας. Η πραγματική αξία, εάν συνυπολογιστούν και οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία, είναι πολύ μεγαλύτερη.
Πώς όμως εξηγείται το γεγονός ότι οι εξαγωγές μειώθηκαν, λόγω του πληθωρισμού, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις αυξήθηκαν, παρότι και στην Ελλάδα υπάρχουν πληθωριστικές πιέσεις; «Πρώτον, η εικόνα και των εγχώριων πωλήσεων αν την αποπληθωρίσεις, είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς πτωτική» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης και εξηγεί: «Με μέσο πληθωρισμό άνω του 2,5% το 2024, που στο ένδυμα είναι ακόμα υψηλότερος, πρακτικά η αποπληθωρισμένη αξία των πωλήσεων δεν μπορεί παρά να είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Ακόμα και έτσι όμως, η πτώση παραμένει μικρότερη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Κι αυτό διότι η Ελλάδα, όπως και η Ισπανία, έχουν το πλεονέκτημα του πολύ ισχυρού τουριστικού ρεύματος, που συντηρεί την κατανάλωση. Οι δεκάδες εκατομμύρια τουρίστες και τουρίστριες, που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αγοράζουν και ρούχα. Αν δεν είχαμε τον τουρισμό, η εικόνα θα ήταν διαφορετική».
Υπενθυμίζεται ότι οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία εξαγώγιμων προϊόντων μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη. Αναλυτικά, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων ανά τρίμηνο το 2024, σε σχέση με το 2023, ήταν +3,6% στο πρώτο τρίμηνο, + 4,3% στο δεύτερο, +0,8% στο τρίτο και +1,9% στο τέταρτο.
Ακολουθήστε τον alphatv.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Για περισσότερη ενημέρωση και ειδήσεις ακολουθήστε @AlphaNewsGr στο twitter (X)
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΣΧΕΤΙΚΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Alpha news
- ΔΕΛΤΙΑ Κεντρικό Δελτίο 26/02/2025
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ Προκλητικές δηλώσεις – Απάντηση στον Τούρκο Υφυπουργό
- ΔΙΕΘΝΗ Λαοθάλασσα θλίψης – Κηδεύτηκαν παιδιά και μητέρα
- ΔΙΕΘΝΗ Επίθεση με μαχαίρι στο Παρίσι – Τον σκότωσαν οι αστυνομικοί
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ «Όργια» σε Μύκονο – Σαντορίνη – Παράνομες πισίνες και τζακούζι
- ΚΟΙΝΩΝΙΑ Απόψε στην «Αυτοψία» - Μια εβδομάδα με τα πληρώματα της Άμεσης Δράσης
- ΚΟΙΝΩΝΙΑ «Μαϊμού» επενδυτές απέσπασαν 1,1 εκ. από τα θύματά τους